LET OP!: Bestellingen na 12 aug. worden 23 aug. verzonden. | Gratis verzending NL/BE vanaf € 30,-
0

Haver

Haver wordt steeds populairder. Hoe het vroeger werd gezien als paardenvoer (niet geheel onterecht aangezien haver daadwerkelijk krachtvoer is!), zien we het nu terug in hippe eettentjes, de meest gezonde gerechten en natuurlijk bij jou aan de eettafel!

Meer over Haver
Add to Wishlist
Porridge Bircher Style
Add to Wishlist
Porridge Zaden & Pitten
Add to Wishlist
Havercrunchy Fruit
Add to Wishlist
Havergrutten
Add to Wishlist
Havermout
Add to Wishlist
Havermuesli
Add to Wishlist
Havervlokken
Add to Wishlist
Haverzemelen

De Kracht van Haver

Haver wordt steeds populairder. Hoe het vroeger werd gezien als paardenvoer (niet geheel onterecht aangezien haver daadwerkelijk krachtvoer is!), zien we het nu terug in hippe eettentjes, de meest gezonde gerechten en natuurlijk bij jou aan de eettafel!

Maar heeft haver terecht een gezond imago? Al onze haverproducten zijn gemaakt van 100% volkoren haver. Hierdoor eet je dit graansoort met al zijn vezels, vitaminen, antioxidanten en minaralen. Omdat de vezels opzwellen in je maag, ontstaat er een voldaan gevoel welke lang aanhoudt. Een goede bak havermout zorgt dus voor een hele ochtend aan energie! De voordelen van haver op een rijtje:

  • Haver is vezelrijk

  • Haver bevat gezonde bacteriën die goed zijn voor je darmen

  • Haver bevat vitamines, mineralen en antioxidanten

  • Vezels uit haver kunnen het cholesterolgehalte in het bloed verlagen

  • De vetzuren in haver staan bekend om het bijdragen aan het verlagen van de kans op hart- en vaatziekten

  • Haver is van nature glutenvrij

Gezondheidsvoordelen zijn natuurlijk ontzettend belangrijk, maar het moet ook smaken! Gelukkig kun je met havermout eindeloos variëren. Dit zie je al terug in ons gevarieerde assortiment van de bekende havermout en havervlokken tot de minder bekende havergrutten en haverzemelen. Een korte uitleg over het verschil: havervlokken zijn geplette haverkorrels. Deze haverkorrels kun je ook knippen voordat je ze plet, dan krijg je havergrutten. Wanneer je deze havergrutten plet krijg je havermout! Ook hebben we een speciale havermuesli en havercrunchy’s! Met havermout kun je niet enkel havermoutpap maken, je kunt er eindeloos mee variëren! Op zoek naar havermout recepten? Gebruik de havermout in baksels als bananenbrood, koeken of zelfs een hartig linzenbrood. Ook kun je er makkelijk zelf je eigen havermelk mee maken. Of voeg een paar eetlepels haver toe aan je smoothie voor extra smaak en vezels. Zelf havermeel maken? Doe dit door onze havervlokken of havermout fijn te malen in een blender of keukenmachine. Havermout pannenkoeken met banaan of mueslirepen… zo kunnen we nog wel even doorgaan; er zijn genoeg recepten met havermout! Alleen havermout als ontbijt? Echt niet - zelfs voor het avondeten is er ontzettend veel te maken!

Lekker & Gezond: Glutenvrije Havermout

Gezondheidsvoordelen zijn natuurlijk ontzettend belangrijk, maar het moet ook smaken! Gelukkig kun je met havermout eindeloos variëren. Dit zie je al terug in ons gevarieerde assortiment van de bekende havermout en havervlokken tot de minder bekende havergrutten en haverzemelen. Een korte uitleg over het verschil: havervlokken zijn geplette haverkorrels. Deze haverkorrels kun je ook knippen voordat je ze plet, dan krijg je havergrutten. Wanneer je deze havergrutten plet krijg je havermout! Ook hebben we een speciale havermuesli en havercrunchy’s! Met havermout kun je niet enkel havermoutpap maken, je kunt er eindeloos mee variëren! Op zoek naar havermout recepten? Gebruik de havermout in baksels als bananenbrood, koeken of zelfs een hartig linzenbrood. Ook kun je er makkelijk zelf je eigen havermelk mee maken. Of voeg een paar eetlepels haver toe aan je smoothie voor extra smaak en vezels. Zelf havermeel maken? Doe dit door onze havervlokken of havermout fijn te malen in een blender of keukenmachine. Havermout pannenkoeken met banaan of mueslirepen… zo kunnen we nog wel even doorgaan; er zijn genoeg recepten met havermout! Alleen havermout als ontbijt? Echt niet - zelfs voor het avondeten is er ontzettend veel te maken!

Hoe maak je havermout?

Wil je weten hoe je havermout kunt klaarmaken tot pap? Havermout maken: havermout bereid je door 200 milliliter water of (plantaardige) melk in een pannetje te verwarmen. Voeg hier 50 gram havermout aan toe en kook het ongeveer 3-4 minuten door.

Varieer oneindig met haver!

Haver wordt zeker niet alleen gebruikt om havermoutpap van te maken. Denk aan havermoutcake, een havermout pizza, een mug cake van havermout, havermout repen, pannenkoeken van havermout, haverkoekjes, havermout cracker, havermout vijgenkoekjes, havermout ontbijtkoek, havermout appeltaart of een smoothie met havermout. Ook kun je heel makelijk havermeel of havermoutmmeel maken door je haver te blenden in een keukenmachine of blender. Vooral in de glutenvrije keuken is het een betaalbare manier om toch de heerlijkste baksels te maken! Maak ook eens je eigen havermelk. Op zoek naar havermout recepten? Die vind je hier!